זוג נפגש ומכיר, מבלה זמן ביחד, רבים, משלימים, אוהבים, והופ, מחליטים לבלות חיים שלמים ביחד. החלטה מקודשת לכל הדעות, וכך גם לפי ההלכה וגם המסורת החילונית. על מנת לקדש את ההחלטה הזאת ולסמן את ההחלטה הרוחנית שהגיעה ממקום עמוק ואמיתי של מערכת יחסים כנה, נהוג לציין את ההחלטה בענידת טבעות, האחת למעמד הצעת הנישואין הלוא היא טבעת האירוסין, והשניה במעמד החתונה עצמה וטקס הקידושין, הלוא היא טבעת הנישואין.

על פי ההלכה ועל פי הנוהג:

על פי ההלכה היהודית על טבעת הנישואין להיות פשוטה ככל הניתן, כלומר, ללא אבני חן משובצות עליה, ובטח ובטח שללא יהלום גדול ונוצץ. הסיבה היא להזכיר לכלה וגם לקהל המוזמנים כי טקס החתונה הינו טקס רוחני קדוש ולא טקס חומרי שהעיקר בו הוא האהבה בין בני הזוג והבטחת בניין הבית המשותף לעולמי עד. בחתונות בימינו אנו נוהגים אף לשאול את הכלה במעמד הצגת הטבעת האם הכלה יודעת שהטבעת שווה פרוטה, כלומר כי ערכה החומרי אינו גבוה במיוחד, דבר די משעשע לנוכח העובדה שגם טבעת הנישואין הפשוטה ביותר עולה כמה אלפי שקלים. לעומת זאת, אין הגבלות על טבעת אירוסין, וניתן לעצב אותה עם יהלומים ואבני חן ובשילובים של מספר מתכות. קרא מאמר נוסף על טבעת נישואין

טבעות אירוסין:

הסוג המרכזי והנפוץ ביותר של טבעת אירוסין הוא טבעת סוליטר, המציינת הימצאותו של יהלום בודד ויחיד במרכז הטבעת. בדרך כלל טבעת אירוסין מסוג סוליטר תכיל יהלום גדול ובולט, כאשר עיצוב הטבעת עצמו יכול להיות מגוון ביותר וממספר מתכות שונות.

הסוג השני והנפוץ פחות הוא טבעת אירוסין המשובצת מספר יהלומים. סוג זה יכול להכיל יהלום גדול ומרכזי הבולט יותר משאר היהלומים המשובצים על פני הטבעת, או שיכול להכיל חלוקה שווה של יהלומים לאורך פני הטבעת. במקרה זה הדגש הוא על היהלומים ופחות על עיצוב המתכות והטבעת, שכן היהלומים עצמם עושים את כל העבודה.

טבעות נישואין:

גם מבחינת ההלכה וגם מבחינת מסורת ותרבות חילונית, טבעת נישואין תהיה לרוב טבעת פשוטה יותר, המייצגת מוסד נישואים הגון, צנוע ומכובד. טבעת הנישואין היא זו שעונדים באופן יומיומי על פי רוב (קצת מצחיק ללכת לקניות בסופר עם יהלום ענק מתנוסס על האצבע), ולכן עיצובה יהיה פשוט יותר לרוב, בריקוע מתכת אחת ולא שילוב מספר מתכות. כאשר בוחרים טבעת נישואין הדגש על ההמשכיות שבענידתה ופחות על היוקרה.

מאמרים וטיפים צדוק יהודה